corneliu stefan esanu explorer

…by Stefan Corneliu

Dupa ce sambata am participat la Bikexpert Alpine Challenge (tura scurta), duminica am ajuns impreuna cu colegii de la Explorer la Campina Open MTB, unde mi-a dorit sa ma bucur de un traseu de MTB, asa pentru incepatori si neantrenati ca mine …

La Pucioasa am mers extraordinar de prost, mai aveam putin si cred ca ma intrecea si un alergator montan :), insa m-am bucurat de traseu, a avut el cateva urcari cam lungi si coborari la fel de lungi, insa nu o sa va povestesc despre asta, a facut-o mai bine si mai detaliat colegul meu Turi in articolul pe care il gasiti aici

Dupa ce s-a terminat totul la Pucioasa am plecat catre Campina unde pe drum ne-am schimbat cazarea (x-motive) si am nimerit la Pensiunea Nina. Aici am gasit o gazda super primitoare, am gasit jar in gratar, am mancat si noi rapid (4 cefe, 6 randuri de coaste) si apoi ne-am asezat la povesti in foisor.  A doua zi am gasit  intelegerea sa putem face un dus dupa concurs asa ca am eliberat camera pe la ora 16:00. In concluzie, daca aveti nevoie de o cazare buna in Campina, recomand cu incredere Pensiunea Nina!

pensiunea nina campina

A doua zi am ajuns pe platou, pregatit de cursa, am vazut pe unde este traseul, am urcat cam 3 sferturi din prima urcare (de test), totul mergea ok, mi-am zis, astazi ma dau si eu mai bine… :).

Ne-am aliniat la start, POC si am plecat cu totii, se mergea destul de frumos. Am urcat dealul, apoi a fost o portiune usor de plat, apoi iar a urmat o urcare insa de aceasta data pe asfalt, undeva pe la finalul ei existat si un punct de hidratare unde am intrebat de bere … dar nu aveau, asa ca am continuat.

A urmat o coborare pe sosea de toata frumusetea, la finalul careia traseul intra din nou prin padure…. si ce traseu…chiar ma bucuram maxim, incepuse sa apara zone usor tehnice si o serie de urcari si coborari astfel incat sa-ti tina pulsul exact unde trebuia si sa simti cu adevarat ca te dai pe un traseu de MTB.

Bucuria a fost scurta, am ajuns la o trecere print-un paraias unde se facuse ceva aglomeratie…ma dau inapoi putin sa vin cu avant, le spun sa-mi faca loc ca vreau sa trec pe bicla, intreb voluntarii pe unde au trecut ceilalti dinaintea mea si-mi spun: prin dreapta …. huh, dreapta sa fie si trec raul si cand ies din rau …joac-o p-asta…roata se infipsese pana la jumatate in namol…. bine ma…. dreapta :(.

Scot bicla din noroi, o curat putin si dau inainte, se mai intampla si d-astea… ma clipses cu greu in SPD-uri, dar la cum a fost traseul pana acolo … poate iar vine o portiune frumoasa sa te tot bucuri.

Si a venit … o urcare pe care am facut-o din sa…insa la finalul careia pulsul era in 175….si a mai venit una unde cred ca imi ajungea la 185 insa am zis ca nu merita… si o iau usor la push bike…cat sa fie asa 100 m … 150 m …doar este o cursa pentru amatori in care oamenii sa se bucure de mersul pe bicicleta … nu pe langa bicicleta.

campina mtb urcare

Surpriza…cred ca a fost peste1 km de push bike si chiar daca mai erau portiuni unde puteai sa pedalezi pe bicla erau destul de scurte … coborare de 20 de m si apoi o urcare de 15 m in care trebuia sa ai max 60 de kg, bicla de 11 kg si pinion de 50… avem? nu…deci o luam pe langa.

Si as fi zis ca merg eu prost … dar ma uit in fata … ma uit in spate rar vedeai pe cate unu care isi incerca norocul si se mai urca pe bicla 5 m … asa de impresie doar.

push bike campina
push bike ampina
urcare la picior

Pacat de zona, chiar am vazut destul de multe optiuni unde puteau sa mai indulceasca urcarile (intradevar necesita putina munca) si repet, asta pentru ca este un concurs adresat amatorilor unde traseul trebuie sa fie realizabil de catre cei care ies la plimbari cu bicla prin parc, nu pentru cei care aduna 2500 de m diferenta de nivel la un antrenament

traseu campina

La finalul push bike-ul am decis ca voi abandona, intrucat cursa completa insemna parcurgea de doua ori a aceluiasi traseu de (12 – 14 – 16 km – asta e alta poveste cu lungimea exacta a traseului). Voiam sa ma bucur de mers pe bicla nu pe langa bicla si chiar nu sunt genul sa ma pedepsesc singur.

Pacat din nou de zona … au urmat niste coborari dementiale, foarte foarte frumoase, usor tehnice, pamantul era exact cum trebuia … macar de asta m-am putut bucura din nou. Chiar m-am oprit langa un voluntar la o trece peste un sant unde anunta pericolul si am facut cateva poze… daca tot abandonez macar sa ma bucur de natura si sa am material pentru articol

traseu fain campina
coborare mtb

La ultimul punct de alimentare m-am oprit, asta ca sa vad ce au in oferta…foarte bine pregatiti si serviabili voluntarii, am gasit pe masa ciocolata, glucoza, mere, portocala, banane, lamai, isostar si apa, cam tot ceea ce-ti trebuie.

punct alimentare
punct alimentare mtb

Am ajuns si in zona de finish, usor ciudat traseul, printre niste masini parcate, pe o zona cu pietris unde trebuia sa schimbi directia de mers, insa nu cred ca organizatorul a avut alte optiuni. Am trecut linia de finish in aplauze, majoritatea credeau ca am terminat traseul complet (inaintea mea cu 5 min trecuse linia de sosire colegul Olivr)…imi iau medalia (ca amintire) si ma duc usor la cronometrare si le spun: j’ai abandonné :).  Nu ca ar fi fost un traseu unde m-ar fi cautat daca nu ajungeam la finsih, insa este bine sa le spui asta organizatorilor.

atmosfera campina

Mi-am luat berea fara alcool (rece rece) si portia de fasole cu carnati (a fost cea mai buna pe care am mancat-o in viata mea) si m-am asezat pe iarba sa-mi astept restul de colegii care au vrut sa faca traseul complet de 12 – 14 – 16 km :).

fasole campina mtb

Concluzii eveniment

Lucruri bune:

• cei mai tari voluntari, in fiecare locatie aplaudau, fluierau astfel incat sa simti atmosfera de concurs si sa te incurajeze.
  • marcaj foarte bun, voluntari pusi in fiecare zona mai dificila care necesita atentionare
  • fasole excelenta
  • cred ca au fost 4-5 puncte unde voluntarii notau numerele ciclistilor

De imbunatati:

• un traseu mai echilibrat, pentru amatori, cu push bike mai putin.
  • mai putin asfalt daca se poate
  • un alt tip de cronometrare (daca te uitai live eu care abandonasem eram printre primii)
  • sonorizare mai buna

Cu siguranta o sa vin si anul viitor, zona este foarte frumoasa si merita din plin sa te dai cu MTB-ul pe acolo. Felicitari organizatorilor in ansamblu au facut o treaba excelenta!